"Člověk musí jet daleko, hrozně daleko,
aby se dostal co nejblíž k domovu."

KAREL ČAPEK

10.06.2020

Výměna občanských průkazů po skončení nouzového stavu

V době nouzového stavu byl omezen chod úřadů a tedy i možnost výměny občanských průkazů. Ministerstvo vnitra eviduje v celé České republice cca 180 000 občanských průkazů, kterým v době nouzového stavu skončila platnost a které dosud nebyly vyměněny. Doporučujeme tedy provést kontrolu platnosti občanského průkazu, a to i v souvislosti s blížícími se volbami do Zastupitelstva Královéhradeckého kraje a do Senátu Parlamentu České republiky. Platnost občanského průkazu si může každý občan ověřit i na stránkách Ministerstva vnitra (www.mvcr.cz), a to v sekci „neplatné doklady“.

Výměna

V současné době Městský úřad Trutnov již funguje v běžném režimu. Pro výměnu občanského průkazu můžete přijít bez objednání nebo si můžete rezervovat termín vlastní návštěvy na konkrétní datum a čas přímo na webových stránkách MěÚ Trutnov (www.trutnov.cz-sekce OBČAN-záložka Objednejte se ON-LINE). Objednaný klient, který následně přichází v termínu, na který se objednal, je vyvolán s prioritou. Samotné jednání jednoho klienta u přepážky v případě podání žádosti (vydání) osobního dokladu je v délce přibližně 10 minut. Jakékoliv případné dotazy týkající se vydávání osobních dokladů a evidence obyvatel vám rádi zodpoví pracovníci oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel MěÚ Trutnov – osobně (č. dv. 183) nebo telefonicky (773 214 334, 499 803 220, 499 803 115).

Zpět